Nordisk Kirkemusik­symposium i København 2024

I sensommeren 2024 er København vært for Nordisk Kirkemusiksymposium 2024. Fra den 19. til 22. september kan man opleve seminarer, ekskursioner og koncerter med nogle af Nordens bedste kirkemusikere rundt omkring i København. Den 19. til 21. september danner Vor Frelsers Kirke rammen for en række spændende koncerter, der viser bredden i den skandinaviske kirkemusik. Få et overblik over symposiets foreløbige program her.

Om Nordisk Kirkemusiksymposium:

Det nordiske kirkemusikalske samarbejde har en lang tradition og strækker sig tilbage til 1933. Dengang blev man enige om at samles og fejre det kirkemusikalske fællesskab og bidrage til fornyelsen af den nordiske kirkemusik. Disse møder har dannet grundlag for de nordiske kirkemusiksymposier, som arrangeres hvert fjerde år.

Nordisk Kirkemusikråd består af lederne fra de nordiske kirkemusikeres faglige organisationer, og præsidentskabet i rådet veksler mellem de nordiske lande.